МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗДО...
Методична робота в у закладі дошкільної освіти «Сонечко» ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої компетентності педагогів.
Адміністрація закладу в процесі організації методичної роботи з педагогічними кадрами проводить постійний пошук змісту, стилю, нових форм спілкування з дітьми в особистісно-орієнтованій освіті. Педагогічний колектив закладу постійно працює над створенням єдиного методичного простору з інноваційною діяльністю вихователів. Головною метою організації методичної роботи стало не лише надання реальної, дієвої допомоги педагогічним кадрам, але й активізація творчого потенціалу кожного педагога шляхом використання інтерактивних методів та форм роботи.
Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Освітньою програмою закладу, Програмою розвитку дитини «Українське дошкілля», Базовим компонентом дошкільної освіти України, враховуючи досягнення і перспективи розвитку ЗДО, педагогічний колектив разом із батьками та громадськістю працює над реалізацією таких пріоритетних завдань:
- Формування здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого середовища, екологічної культури учасників освітнього процесу
-Формування національно-патріотичних почуттів у дошкільнят в умовах ЗДО
- Удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій з метою формування необхідних базових якостей для навчання в школі.
- Формування екологічної свідомості, сталих навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом, забезпечення колективної та особистої безпеки учасників освітнього процесу.
Методична служба є сполучною ланкою між теорією та практикою дошкільної освіти і має на меті активно донести сучасні ідеї та тенденції в освіті до педагогів.
Загальновідомо, що успіх у вихованні особистості дитини залежить від педагогічної майстерності педагога, його творчої активності, тому одним з найважливіших завдань методичної служби є організація роботи з педагогічним колективом, що забезпечує підвищення фахової майстерності та розкриття творчого потенціалу кожного педагога.
Самі творчі люди, які досягають успіхів у різних видах діяльності завдяки певним індивідуальним особистісним якостям, є рушіями суспільного розвитку. А педагог, який плекає підростаючу особистість має бути не лише професійно грамотним, а й активним, ініціативним і креативним.
З огляду на це всю методичну роботу в закладі дошкільної освіти ми спрямовуємо на створення атмосфери творчості та професіоналізму в педагогічному колективі, виявлення та вивчення перспективного досвіду, забезпечення безперервної самоосвіти кожного вихователя, його фахового та творчого зростання.
Методична робота в закладі дошкільної освіти ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів, конкретного аналізу й інтерпретації результатів освітньої діяльності.
У нашому закладі освіти ми проводимо форми роботи, які можна представити у вигляді трьох взаємопов'язаних груп:
- масові або колективні форми організації методичної роботи (педагогічні ради, педагогічні читання, семінари, семінари-практикуми, конференції, майстер-класи, ділові ігри, тренінги, виставки тощо) покликані сприяти формуванню єдиної педагогічної позиції та підходів до важливих педагогічних проблем;
- індивідуальні форми організації (самоосвіта, співбесіди, стажування, анкетування тощо) спрямовані на методичне самовдосконалення і відіграють важливу роль у підвищенні культурно-професійного рівня вихователя.
Підвищення професійної компетентності педагога базується на активізації їхньої пізнавальної діяльності. Саме тому в методичній роботі з педагогами широко використовуємо інтерактивні методи навчання, які мають найбільший потенціал при підготовці професіоналів, здатних зайняти активну позицію у виборі методів роботи з дітьми.
За допомогою інтерактивних методів навчання розвиваємо у педагогів здатність працювати у команді, здійснювати спільну проектну і дослідницьку діяльність, обґрунтовувати власну думку і толерантно ставитися до чужої, приймати відповідальність за себе і кожного з нас.
Методична робота закладу спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.